Požarni red in evakuacijski načrt
Požarni red in evakuacijski načrt sta ključna dokumenta za varnost zaposlenih, obiskovalcev in premoženja v primeru požara. Za požarno bolj ogrožene objekte (ogroženost najmanj stopnja 3) ter za objekte, v katerih se lahko hkrati zadržuje več kot 100 oseb, je izdelava teh dokumentov zakonsko obvezna.
Načrt evakuacije mora biti vidno izobešen v objektu in jasno prikazovati evakuacijske poti, gasilnike, notranje hidrantne omarice, ročne javljalnike požara in zbirno mesto.
Požarni red pa je interni akt podjetja, ki določa:
-
organizacijo varstva pred požarom in odgovornosti zaposlenih,
-
ukrepe varstva pred požarom (npr. prepoved kajenja, odstranjevanje gorljivih snovi),
-
predvideno število uporabnikov,
-
ukrepe za varno evakuacijo in hitro intervencijo,
-
navodila za ravnanje ob požaru,
-
usposabljanja zaposlenih.
Požarni red mora biti vedno prilagojen objektu in se mora ob vsaki pomembni spremembi (npr. sprememba razporeda prostorov, števila uporabnikov, tehnologije ipd.) tudi ažurirati.



Kaj pravi zakon?
Po Zakonu o varstvu pred požarom mora delodajalec poskrbeti za:
-
-
izdelavo požarnega reda in evakuacijskih načrtov za vse objekte s stopnjo požarne ogroženosti 3 ali več,
-
izdelavo načrta evakuacije tudi za objekte, kjer se lahko hkrati zadržuje več kot 100 oseb,
-
izobešanje načrta evakuacije v prostorih, kjer se zbirajo ali zadržujejo ljudje,
-
prilagoditev vsebine požarnega reda značilnostim objekta, pričakovanim požarnim tveganjem in številu uporabnikov,
-
sprotno posodabljanje požarnega reda v primeru sprememb, ki vplivajo na požarno varnost.
-
Načrt evakuacije mora biti izdelan skladno s Pravilnikom o grafičnih znakih (Uradni list RS, št. 138/04) in standardoma SIST 1013 ter SIST ISO 6790.
Zakaj izbrati Agil?
Zakonito in strokovno
skladno z ZVZD-1 in ZVPoz
Na vaši lokaciji ali pri nas
prilagodimo se vam
Certificiran in uradni
požarni in evakuacijski načrt
Prilagojeni programi
po delovnih mestih in procesih
Zakonito in strokovno
skladno z ZVZD-1 in ZVPoz
Na vaši lokaciji ali pri nas
prilagodimo se vam
Certificiran in uradni
požarni in evakuacijski načrt
Prilagojeni programi
po delovnih mestih in procesih
Zakonito in strokovno
skladno z ZVZD-1 in ZVPoz
Na vaši lokaciji ali pri nas
prilagodimo se vam
Certificiran in uradni
požarni in evakuacijski načrt
Prilagojeni programi
po delovnih mestih in procesih
Število pri nas opravljenih usposabljanj v letu 2024
Število opravljenih servisov gasilnikov v letu 2024
Število izdelanih požarnih redov v letu 2024
Število naročnikov, ki so nam zaupali v letu 2024
Število pri nas opravljenih usposabljanj v letu 2024
Število opravljenih servisov gasilnikov v letu 2024
Število izdelanih požarnih redov v letu 2024
Število naročnikov, ki so nam zaupali v letu 2024
Zadovoljni naročniki
Tlorisi, smeri evakuacije, zbirno mesto, itn. Vse je bilo vključeno v načrt in usklajeno z nami. Zelo zadovoljni z izvedbo.
Požarni red in evakuacijski načrt sta bila izdelana hitro in strokovno. Vse je bilo pripravljeno! Brez pripomb.
Pogosta vprašanja
Ali potrebujem požarni red tudi, če imam samo pisarniške prostore?
Da. Čeprav so pisarne običajno manj požarno ogrožene, je požarni red obvezen za vse poslovne prostore. Vsebina se prilagodi dejanski dejavnosti, velikosti objekta in številu zaposlenih.
Kaj pomeni, da mora biti požarni red “ažuriran”?
To pomeni, da mora delodajalec požarni red posodobiti ob vsaki večji spremembi – na primer ob spremembi razporeda prostorov, spremembi dejavnosti, števila zaposlenih ali uvedbi nove opreme, ki lahko vpliva na požarno varnost.
Kaj je načrt evakuacije?
Načrt evakuacije je grafični prikaz objekta ali delov objekta s podatki, ki prikazujejo možnost urejenega gibanja oseb na varno mesto ob požaru ali drugi nevarnosti, v katerem mora biti vrisan položaj posamezne sobe ali posameznega prostora in točka nahajanja, evakuacijska pot, zbirno mesto, mesta, kjer so nameščene naprave, oprema in sredstva za gašenje začetnih požarov ter položaj ročnih javljalnikov požara.
Načrt mora biti nameščen v vsaki sobi ali v prostoru, kjer se skladno z namembnostjo objekta zbirajo ali zadržujejo ljudje. Če je v objektu več lastnikov ali uporabnikov, morajo načrte evakuacije med seboj uskladiti.
Kaj vsebuje načrt evakuacije?
- tloris etaže,
- točko nahajanja,
- evakuacijsko pot,
- zbirno mesto,
- mesta, kjer so nameščeni gasilniki, hidranti s poltogo cevjo,
- položaj ročnih javljalnikov požara.
Kako izdelati načrt evakuacije?
Načrt evakuacije mora biti izdelan v merilu, praviloma na formatu A4 ali A3 ali drugem formatu, ki še omogoča preglednost grafičnih znakov. Za označevanje izhodov iz prostorov in objekta, smeri evakuacije v objektu, ročnega javljalnika požara, naprav, opreme in sredstev za gašenje je treba upoštevati Pravilnik o grafičnih znakih za izdelavo prilog študij požarne varnosti in požarnih redov (Uradni list RS, št. 138/04), ki določa, da se za izdelavo načrta evakuacije uporabljajo znaki po standardih SIST 1013 in SIST ISO 6790.
Povpraševanje
Potrebujete pomoč? Pokličite nas: 01/ 563 50 36
Kako poteka postopek?
- Pošljete povpraševanje: Na zgornjem obrazcu vpišete osnovne podatke: ime podjetja, kontakt, lokacijo objekta ter vrsto ali velikost objekta. Lahko dodate tudi opombe ali vprašanja.
- Analiziramo podatke in po potrebi izvedemo ogled: Na podlagi podatkov ocenimo, ali je potreben obisk objekta za natančno izdelavo načrta. Če je, se dogovorimo za termin ogleda na vaši lokaciji.
- Pripravimo požarni red in evakuacijske načrte: Naši strokovnjaki pripravijo požarni red in načrt evakuacije v skladu z zakonodajo, merili in standardi. Vključimo vse potrebne elemente (tlorisi, smeri evakuacije, oprema, zbirna mesta…).
- Predstavitev in morebitna uskladitev: Dokumentacijo vam predložimo v vpogled. Po potrebi uskladimo vsebino (z več uporabniki objekta, s hišnikom ipd.).
- Dostava končnih dokumentov: Dokumente prejmete v digitalni in/ali tiskani obliki (npr. format A3 za izobešanje). Dodamo tudi navodila za izobešanje in ravnanje v primeru požara.